Laster...

Nye xenonpærer til din bil?

Ønsker du å oppgradere nær- og fjernlysene dine til xenon?

Xenonpærer, xenon pære D1S, D2S D8S, D4S alle typer til din bil

Lumen ProSystem xenonsett

Vi har xenonpærer til din bil. Hos Ekstralys får du pærer til original xenon, og pærer til ettermontert xenon. Du kan velge mellom flere gode merker som Lumen, Phillips og Osram. Vi har produkter med god kvalitet, og noen xenonpærer har opptil 10 års garanti. D1S pære i xenon brukes originalt på svært mange biler i dag. D1S xenon pære har vi i mange varianter. D2S pære ble mye brukt på tidlig 2000 tallet og er en svært mye brukt modell. Den har ikke påmontert tenner bakpå, men selve tenneren er løs og kan byttes ut. Dette er den største forskjellen på D2S og D1S. Andre varianter som D8S, D2R, D3S og D4S brukes av de ulike bilmerkene. Det viktigste er at du finner din D-modell, og så kan du velge og vrake blant pærene vi tilbyr. Du kan også velge pære i ulik kelvin. Høyere kelvin gir kaldere og blåere lys. 4300k er det bilen er levert med originalt.

Kan jeg bytte xenonpære selv?

Ofte sier verkstedet at du ikke skal bytte xenonpærene selv. Dette er fordi pærene fører svært høy spenning og hvis du ikke tar forhåndsregler kan det være farlig. Men du er trygg om du kobler fra bilens batteri. Da har ikke ballasten strøm tilkoblet og du kan fint bytte pære. Xenonpærer er ikke vanskeligere å bytte enn en vanlig halogenpærer.

D1S xenonpære

Xenonpære i type D1S er en vanlig og mye brukt xenonpære. Når en bil er levert med original xenon fra fabrikk står det ofte D1S pære i bilen. Du kjenner igjen D1S på at den elektroniske tenneren sitter fast bakpå pæra. (Likt som D8S og D3S). I tillegg til denne tenneren drives pæra av en ballast som oftest sitter under lykta. Vi selger originale ballaster også. De finner du på nettsiden under “xenonballast”. Du kan fint bytte xenonpære selv. Vi har D1S pærer i ulik farge eller kelvin.

D2S xenonpære

Xenonpære i type D2S er en vanlig og mye brukt xenonpære. Når en bil fra 90 og tidlig 2000 tall er levert med original xenon fra fabrikk står det ofte D2S pære i bilen. Du kjenner igjen D2S på at den elektroniske tenneren ikke sitter fast bakpå pæra, den er løs og kan byttes individuelt. (Likt som D2R). I tillegg til denne tenneren drives pæra av en ballast som oftest sitter under lykta. Vi selger originale ballaster også. De finner du på nettsiden under “xenonballast”. Du kan fint bytte xenonpære selv. Vi har reserve D2S pærer i ulik farge eller kelvin. 4300k er det din bil er levert med originalt, mens 6000k er kald hvit og gir et litt penere utseende.

LED-lyskaster montert under skiltet på en Tesla.

D8S xenonpære

Xenonpære i type D8S er en vanlig og mye brukt xenonpære til spesielt Tesla. D8S er kun 25w og lyser en del svakere enn f.eks D1S som er 35w. Siden D8S og D1S nesten helt fysisk like kan du faktisk oppgradere Teslaen til D1S system. Men da må du også bytte ballaster til 35w ballast. Vi har ferdige kits til Tesla for dette. Du kjenner igjen D8S på at den elektroniske tenneren sitter fast bakpå pæra. (Likt som D1S og D3S). I tillegg til denne tenneren drives pæra av en ballast som oftest sitter under lykta. De finner du på nettsiden under “xenonballast”. Du kan fint bytte xenonpære selv. Vi har reserve D8S pærer i ulik farge eller kelvin. 4300k er det din bil er levert med originalt, mens 6000k er kald hvit og gir et litt penere utseende.

D2R, D4S xenonpærer

Litt mer uvanlige pærer er D4S, som oftest brukes av Toyota. Den er svært lik på D2S i utseende, men startes og drives på en annen spenning og de kan ikke brukes om hverandre. D2R er nesten helt lik som D2S, men har en utskygging midt på glasset, som reduserer strølys. D2R brukes alltid i en xenonlykt med åpen reflektor, som f.eks. Mercedes W210.

Lumen ProSystem xenonsett
Ekstralys.no – Kundeanmeldelser